Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj funcţionează în subordinea Consiliului
Judeţean Gorj şi este instituţie publică de interes judeţean, cu personalitate juridică, constituită în temeiul art. 6 din
Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de
evidenţă a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare.
Sediul Direcţiei Comunitare Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Gorj este în municipiul Târgu Jiu, strada
Victoriei, nr. 4, judeţul Gorj.
Scopul Direcţiei Comunitare Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Gorj este acela de a exercita competenţele
ce îi sunt date prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea
de evidenţă a persoanelor, precum şi de eliberare a documentelor, în sistem de ghişeu unic.
Activitatea Direcţiei se desfăşoară în interesul persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului,
exclusiv pe baza şi în executarea legii.
În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj a fost
constituită prin reorganizarea Compartimentului de Stare Civilă din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean
Gorj şi a Biroului de Evidenţă a Populaţiei Gorj din cadrul Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei Gorj.
Direcţia are în componenţă 2 servicii şi 3 compartimente conform organigramei, statului de funcţii şi
numărului de personal întocmite în conformitate cu prevederile art. 2 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr.
2104/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul
serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor
umane, cu modificările ulterioare.
Direcţia coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de
evidenţă a persoanelor şi oficiilor de stare civilă din judeţul Gorj.
În îndeplinirea prerogativelor sale, Direcţia cooperează cu celelalte structuri ale consiliilor locale din judeţ,
ale Ministerului Afacerilor Interne şi dezvoltă relaţii de colaborare cu autorităţile publice, agenţi economici, precum
şi cu persoane fizice, pe probleme de interes comun, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare.
Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj are următoarele atribuţii principale:
1. Actualizează Registrul naţional de evidenţă a persoanelor;
2. Furnizează, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţă a populaţiei date necesare pentru actualizarea
Registrului naţional de evidenţă a persoanelor;
3. Utilizează şi valorifică Registrul naţional de evidenţă a persoanelor;
4. Coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a
persoanelor şi a oficiilor de stare civilă;
5. Coordonează şi controlează modul de gestionare şi întocmire a actelor de stare civilă;
6. Asigură emiterea certificatelor de stare civilă și a cărţilor de identitate;
7. Aprovizionează serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor şi oficiile de stare civilă cu
imprimatele necesare necesare activităţii de evidenţă a persoanelor şi stare civilă, distribuite de către Direcţia
pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date;
7. Monitorizează şi controlează modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurării protecţiei datelor
referitoare la persoană;
8. Gestionează resursele materiale şi de dotare necesare activităţii proprii;
9. Ţine evidenţa şi păstrează registrele de stare civilă, exemplarul 2, şi efectuează menţiuni pe acestea, conform
comunicărilor primite;
10. Respectă legislaţia în vigoare referitoare la managementul calităţii, precum şi prevederile standardului
SR EN ISO 9001 aplicabile în cadrul Direcţiei Comunitare Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Gorj;
11. Gestionează informaţii nesecrete, confidenţiale şi secrete de serviciu cu respectarea prevederilor legale cu
privire la protecţia acestora;
12. Asigură soluţionarea petiţiilor pe probleme specifice şi urmăreşte rezolvarea acestora în termenul legal;
13. Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin reglementări legale.